Applies ToOutlook pre Microsoft 365 Outlook 2024 Outlook 2021 Outlook 2019 Outlook 2016 Office pre podnikateľov Office 365 Small Business Microsoft 365 Admin Outlook na webe My Office pre iPhone Nový Outlook pre Windows Office.com

Zdieľaná poštová schránka umožňuje skupine používateľov jednoducho sledovať a odosielať e-maily z verejného e-mailového aliasu, ako napríklad info@contoso.com. Ak niektorý z členov skupiny odpovie na správu odoslanú do zdieľanej poštovej schránky, tento e-mail vyzerá, že bol odoslaný zo zdieľanej adresy, nie od konkrétneho používateľa. V klasickom Outlook môžete zdieľanú poštovú schránku použiť aj ako zdieľaný tímový kalendár. Zdieľaná poštová schránka je tiež vhodná na použitie ako "noreply" e-mailové konto.

Tip: Ak ste vlastníkom malého podniku a hľadáte ďalšie informácie o tom, ako nastaviť Microsoft 365, navštívte stránku Pomoc a vzdelávanie pre malé podniky.

Zdieľaná poštová schránka nie je určená pre každého, kto zdieľa poštovú schránku, aby sa prihlásil priamo do konta. Konto pre samotnú zdieľanú poštovú schránku by malo zostať v stave vypnutia.

Tip: Zdieľanú poštovú schránku budete môcť používať až potom, ako ju vytvorí správca služieb Spravovanie služieb Microsoft 365 pre vašu organizáciu a pridá vás ako člena. Ďalšie informácie nájdete v téme Vytvorenie zdieľanej poštovej schránky popisujúcej postup, ktorý musí vykonať správca.

Vyberte nižšie uvedenú možnosť karty pre verziu Outlooku, ktorú používate. Akú verziu Outlooku používam?

Poznámka: Ak kroky na tejto karte Nový Outlook nefungujú, pravdepodobne ešte nepoužívate nový Outlook pre Windows. Vyberte kartu Klasický Outlook a postupujte podľa týchto krokov.

Tip: Ak chcete vedúcim a delegátom pomôcť lepšie prechádzať správou poštových schránok v novom Outlooku, tu je niekoľko tipov na poštu.

Pridanie zdieľanej poštovej schránky do nový Outlook

Keď vás správca pridá ako člena zdieľanej poštovej schránky, zatvorte a reštartujte nový Outlook. Zdieľaná poštová schránka by sa mala automaticky zobraziť na table Priečinok.

Čo robiť, ak to nefunguje?

Ak vás správca pridal do zdieľanej poštovej schránky len nedávno, môže trvať niekoľko minút, kým sa zdieľaná poštová schránka zobrazí. Chvíľu počkajte a potom zavrite a znova spustite nový Outlook. Zdieľané pole môžete pridať aj manuálne.

  1. Na navigačnej table v nový Outlook vyberte položku Pošta .

  2. Na table Priečinok kliknite pravým tlačidlom myši na názov konta a vyberte položku Pridať zdieľaný priečinok alebo poštovú schránku.

    Snímka obrazovky zobrazujúca výber položky Pridať zdieľaný priečinok alebo poštovú schránku

  3. V okne Pridať zdieľaný priečinok alebo poštovú schránku zadajte názov poštovej schránky, ku ktorému chcete získať prístup, napríklad info@contoso.com.

    Poznámka: Zdieľanú poštovú schránku môžete pridať kedykoľvek, ale skôr než ju začnete používať, musí vás správca IT pridať ako člena.

Vyhľadanie zdieľanej poštovej schránky na table priečinok

Na table priečinka na ľavej strane vyhľadajte priečinok Zdieľané so mnou . Kliknutím rozbaľte priečinok. Zdieľaná poštová schránka je podpriečinok v časti Zdieľané so mnou. Keď vyberiete názov zdieľanej poštovej schránky, rozbalí sa a zobrazia sa štandardné e-mailové priečinky, ako napríklad Doručená pošta, Koncepty a Odoslaná pošta.

Odoslanie pošty zo zdieľanej poštovej schránky

  1. Na navigačnej table v nový Outlook pre Windows vyberte položku Pošta .

  2. Na karte Domov vyberte položku Nový > Pošta.

  3. Ak sa v hornej časti správy (vedľa položky Odoslať) nezobrazuje pole Od), na karte Možnosti vyberte položku Zobraziť od.

  4. V správe kliknite na položku Od a zmeňte nastavenie na zdieľanú e-mailovú adresu. Ak sa zdieľaná e-mailová adresa nezobrazuje, vyberte položku Iná e-mailová adresa a potom zadajte do poľa zdieľanú e-mailovú adresu.

  5. Dokončite zadávanie správy a potom vyberte položku Odoslať.

    Odteraz, keď chcete odoslať správu zo zdieľanej poštovej schránky, bude adresa k dispozícii v rozbaľovacom zozname Od .

    Vždy, keď odošlete správu zo zdieľanej poštovej schránky, príjemcom sa v správe zobrazí len zdieľaná e-mailová adresa.

Odpovedanie na poštu odoslanú do zdieľanej poštovej schránky

  1. Otvorte nový Outlook pre Windows.

  2. Otvorte e-mailovú správu, na ktorú chcete odpovedať.

  3. V poli Od v hornej časti správy by sa mal zobraziť názov zdieľanej poštovej schránky. Ak nie, vyberte rozbaľovacie pole Od a vyberte zdieľanú poštovú schránku.

  4. Dokončite zadávanie správy a potom vyberte položku Odoslať.

    Ak chcete odoslať správu zo zdieľanej poštovej schránky, adresa bude k dispozícii v rozbaľovacom zozname Od .

    Vždy, keď odošlete správu zo zdieľanej poštovej schránky, príjemcom sa v správe zobrazí len zdieľaná e-mailová adresa.

Vyhľadávanie v zdieľanej poštovej schránke

Po pridaní zdieľanej poštovej schránky do nového Outlooku je vyhľadávanie v nej podobné ako vyhľadávanie v primárnej poštovej schránke.

  1. Otvorte nový Outlook pre Windows.

  2. Vyberte priečinok v rámci zdieľanej poštovej schránky na table priečinkov.

    Výber panela priečinkov

  3. Do vyhľadávacieho poľa v hornej časti okna Outlook zadajte dotaz, ktorý chcete použiť na vyhľadávanie, a potom stlačte kláves Enter.

    V zozname správ sa zobrazia výsledky na základe vyhľadávania z vybratého priečinka v zdieľanej poštovej schránke.

Používanie zdieľaného kalendára zo zdieľanej poštovej schránky

Keď vás správca pridá ako člena zdieľanej poštovej schránky, zavrite Outlook a potom ho znova spustite. Zdieľaný kalendár priradený k zdieľanej poštovej schránke sa automaticky pridá do zoznamu Kalendáre.

  1. V nový Outlook prejdite do zobrazenia kalendára a vyberte zdieľanú poštovú schránku.

    Keď zadáte plánované činnosti, bude si ich môcť zobraziť každý, kto je členom zdieľanej poštovej schránky.

  2. Každý používateľ, ktorý je členom zdieľanej poštovej schránky, môže v kalendári vytvoriť, zobraziť a spravovať plánované činnosti rovnakým spôsobom ako svoje osobné plánované činnosti. Každému používateľovi, ktorý je členom zdieľanej poštovej schránky, sa zobrazia jeho zmeny zdieľaného kalendára.

Používanie zdieľaného zoznamu kontaktov v poštovej schránke

Kontakty pre zdieľané poštové schránky a poštové schránky iných používateľov momentálne nie sú k dispozícii v nový Outlook. Organizácia microsoftového Outlooku aktívne pracuje na aktualizácii.

Čo ešte treba vedieť o zdieľaných poštových schránkach v nový Outlook ?

V súčasnosti je možné zdieľané poštové schránky pridávať iba ako zdroje. V nadchádzajúcej aktualizácii bude možnosť pridania zdieľaných poštových schránok ako kont umožniť väčší prístup k používaniu a správe nastavení poštovej schránky. V budúcej aktualizácii (pláne) bude možnosť pridať zdieľanú poštovú schránku ako konto poskytovať podporu pre nasledujúce možnosti (ktoré momentálne nie sú podporované):

Oznámenia

Počet neprečítaných

Automatické odpovede

Kategórie

Predvoľba obsahu so zjednodušeným ovládaním

Prioritná doručená pošta

Formát správ

Predvoľba prílohy

Pravidlá

Podmienené formátovanie

Zamiesť

Nevyžiadaná pošta

Rýchle kroky

Presmerovanie

politiky uchovávania údajov

Udalosti a pozvánky

Pracovná doba

​​​​​​​

Ďalšie možnosti, ktoré dnes nie sú k dispozícii pre zdieľané poštové schránky, ale budú pridané v budúcej aktualizácii:

  • Prístup k online Archív/In-Place Archív zdieľanej poštovej schránky

  • Udelenie nového delegovaného prístupu k poštovej schránke

Tu je niekoľko tipov na poštu, ktoré pomôžu vedúcim a delegátom lepšie prechádzať správou poštových schránok v nový Outlook.

Filtre pošty a pravidlá pre výkonných správcov

V novom Outlooku môžu správcovia vedúcich pracovníkov použiť filter e-mailových pozvánok kalendára na jednoduché vyhľadanie pozvánok na schôdze.

Môžete tiež nastaviť pravidlo e-mailu prijatého pre ostatných používateľov konta vedúceho pracovníka a automaticky ho premiestniť do samostatného priečinka a podľa potreby ho kategorizovať.

Vytvorenie úloh presunutím e-mailov myšou

Bez námahy majte prehľad o veciach presunutím e-mailov do zobrazenia Môj deň a zmeňte ich na úlohy.

Pripnutie e-mailov na rýchly prístup

Teraz môžete pripnúť e-mail tak, aby sa zobrazil v hornej časti priečinka doručenej pošty, čím ušetríte čas a nebudete sa musieť vrátiť a vyhľadať ho. Podržte ukazovateľ myši alebo kliknite pravým tlačidlom myši na e-mail a výberom položky Pripnúť ho pripnite.

Naplánovať, kedy sa má odoslať e-mail

V dnešnom hybridnom pracovnom svete môže byť vaším dňom noc niekoho iného, takže nechcete niekomu odoslať e-mail uprostred noci. S novým Outlookom môžete jednoducho odoslať e-mail, keď chcete. Stačí vybrať šípku rozbaľovacieho zoznamu vedľa položky Odoslať a vybrať položku Naplánovať odoslanie.

Odloženie e-mailu

Niekedy je e-mail veľmi dôležitý, ale zatiaľ nie. Pomocou funkcie Odložiť môžete naplánovať čas na opätovné doručenie e-mailu do priečinka doručenej pošty, ktorý sa zobrazí v požadovanom čase, aby ste ho mohli spracovať, keď je pre vás ten správny čas. Stačí kliknúť pravým tlačidlom myši na ľubovoľnú správu a vybrať položku Odložiť alebo vybrať položku Odložiť na páse s nástrojmi. Potom vyberte čas doručenia.

Odosielanie automatických odpovedí zo zdieľanej poštovej schránky

Povolenia na nastavenie tejto funkcie má len Spravovanie služieb Microsoft 365. Pokyny nájdete v téme Vytvorenie zdieľanej poštovej schránky.

Pozrite tiež

Pridanie zdieľanej poštovej schránky do mobilnej aplikácie Outlook

Otvorenie zdieľaného priečinka Pošta, Kalendár alebo Ľudia v Outlook pre Mac

Potrebujete ďalšiu pomoc?

Chcete ďalšie možnosti?

Môžete preskúmať výhody predplatného, prehľadávať školiace kurzy, naučiť sa zabezpečiť svoje zariadenie a ešte oveľa viac.